Motorsport

Formule 1 Grand Prix Belgie

Průběh velké ceny Belgie předznamenal již divoký úvod v první zatáčce. Srážka s Kimi Räîkkönenem odsunula nejmladšího jezdce v historii F1, Maxe Verstappenena, na 11. místo. Daniel Ricciardo zabojoval a v cíli si udržel excelentní druhé místo. Pro Red Bull Racing to znamená setrvání na druhém místě v žebříčku poháru  konstruktérů před týmem Ferrari.

RedBull

 


Moto GP

MotoGP

Jezdec týmu Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Tito Rabat představil na Grand Prix České republiky zázračný comeback a skončil na vynikajícím desátém místě. 

 


 

Moto2

Alex Márquez z týmu Estrella Galicia 0,0 Marc VDS dorazil do cíle v deštivém brněnském Grand Prix jako pátý, což je jeho nejlepší výsledek v této sezóně. 

Moto2

 


 

RedBull Racing

RedBull

Náš partnerský tým Red Bull Racing má za sebou skvělý víkend! D. Ricciardo skončil na 2. místě a na stupně vítězů tentokrát vystoupil i jeho týmový kolega M. Verstappen, který obsadil 3. místo.

 


 

Renault F1

Víkend nepřinesl týmu Renault F1 team žádné radostné okamžiky. J. Palmer startoval ze 14. místa a závod skončil na 19. pozici, K. Magnussen na trať vyrazil jako 16. a na stejném místě závod i dokončil.

Renault F1

 


 

WRC

WRC

Tým Abu Dhabi Total WRT podal o víkendu fantastický výkon. C. Meeke a P. Naggle si připsali své druhé vítězství v sezóně spolu s rekordní průměrnou rychlostí 126,6 km/h, přičemž další posádka ve složení C. Been a S. Martin vybojovala třetí místo na stupních vítězů.

Blahopřejeme celému týmu a všem pilotům!

 


 

Renault F1

Po těžkých kvalifikačních podmínkách J.Palmer startující ze 17. pozice téměř nedosáhl z konečné 12. pozice na bodované umístění. K. Magnussen se z 19. startovní pozice do cíle propracoval na 15. místo.

RedBull Racing

D. Ricciardo startoval ze 3. pozice a obhájil ji i v cíli. Na stupně vítězů vystoupil v Maďarsku již potřetí za sebou. Jeho týmový kolega ztratil oproti 4. startovní pozici jedno místo a cílovou čárou projel jako 5.

WEC

Po šesti hodinách na okruhu Nurburgring tým Signatech-Alpine Team oslavil svoje třetí vítězství v řadě. Speciál Signatech Alpine n°36 s posádkou N. Lapierre, S. Richelmi a G. Menezes si tak opět zvýšil svůj náskok v celkovém pořadí.

Renault F1

RedBull

 


 

Moto GP

Poté, co J. Miller před třemi týdny oslavoval své první vítězství v Moto GP, bojoval i tentokrát o pódiové umístění a po skvělé jízdě skončil na 7. místě. T. Rabat dojel šestnáctý.

MotoGP

 


 

Moto2

Moto2

Jezdci našeho partnerského týmu Estrella Galicia Marc VDS mají za sebou těžký víkend v Německu, kdy jim nehody zmařily výhled na bodové umístění.

Jsme rádi, že Alex Marquez podepsal s týmem smlouvu až do roku 2017, a budeme doufat, že třetí rok společné existence bude úspěšný!

 


 

Silkway Rally – Team Peugeot Total

Cyril Despres posílil po 7. etapě na rally Silkway v Číně své vedení v celkovém pořadí, S. Loeb ho následuje na druhém místě. Třetí Peugeot 2008 DKR se S. Peterhanselem za volantem je 63.

Silkway Rally

 


 

Renault F1 team

Renault F1

Skvělé zlepšení pro tým Renault Sport F1, který dokončil závod těsně za bodovaným umístěním na dvanácté a čtrnácté pozici se závodníky J. Palmerem a K. Magnussenem.

 


 

RedBull Racing

Max Verstappenen se po druhé ve své kariéře umístil na stupni vítězů a obsadil druhé místo. Daniel Riccardo v domácím závodě na Red Bull Ringu dojel na pátem místě.

RedBull

 


 

WRX Sweden

WRX

Dvě podiová umístění v závodě WRX ve Švédsku: druhá pozice pro Sébastiena Loeba a třetí pozice pro Timmyho Hansena. Skvělý závodní víkend zaznamenal i tým Peugeot Hansen, který dosáhl třetího vítězství v řadě v evropském šampionátu se závodníkem Kevinem Hansenem.

 


 

WRC Poland

Polský závod rally byl v zhledem k silnému dešti velmi náročný pro tým Abu Dhabi Total WRT. Craig dokončil závod na sedmé pozici, zatím co Stéphan Lefebvre dojel na body, díky usilovné práci jeho mechaniků.

WRC

 


 

Moto GP

Moto GP

Neskutečný závod pro tým Estrella Galicia Marc VDS! Po 10 letech se Jack Miller stal prvním netovárním jezdcem, který zvítězil v závodě MotoGP! Australan startoval z 19. pozice a při záludných povětrnostních podmínkách předvedl neskutečnou jízdu. Jeho týmový kolega Tito Rabat dokončil závod na 11. místě.

 


 

Moto2

V kategorii Moto2 vystoupal po vypjatém a deštivém závodě na třetí místo stupňů vítězů Franco Mordidelli. Jeho týmový kolega Alex Marquez dokončil závod na osmé pozici.

Moto 2

 


 

WTCC

WTCC

V ulicích závodní tratě Vila Real dojeli v úvodním závodě závodníci týmu Citroën-Total Y. Muller a J. M. Lopez na 9. a 5. místě. V hlavním závodě se umístili na 2. a 5. pozici. Tento výsledek upevnil první místo týmu Citroën Racing v poháru konstruktérů a vedení "Pechita" Lopeze v celkovém pořadí mistrovství.

 


 

WEC - Alpine

Závod 24 hodin v Le Mans vyhrál vůz Alpine č. 36 s posádkou Nicolas Lapierre, Gustavo Menezes a Stephane Richelmi. V celkovém pořadí obsadili 5. místo. Blahopřejeme celému týmu Signatech Alpine, jsme pyšní, že můžeme být při tom, když se píše automobilová historie!

WEC

 


 

WEC - Aston Martin Racing

Aston Martin

4. a 6. místo v závodě 24 hodin v Le Mans v kategorii GTE Pro zajistilo týmu Aston Martin Racing s posádkami v obsazení Nicki THIIM, Marco SØRENSEN, Darren TURNER a R. STANAWAY, F. REES, J. ADAM vedení v žebříčku WEC. Děkujeme všem členům týmu za jejich práci a jsme připraveni doprovázet ho na cestě za dalšími vítězstvími této sezóny!

 


 

Renault F1

Tento víkend byl pro náš partnerský tým Renault F1 velkým zklamáním. Po startu z posledních 2 míst skončil J. Palmer na 15. a K. Magnussen na 14. místě.

Renault F1

 


 

RedBull Racing

RedBull

Po dobré kvalifikaci měl D. Ricciardo startující ze 3. pozice na víc než na výsledné 7. místo, které nakonec obsadil před osmým M. Verstappenem.

 


 

WSBK

Tým Kawasaki má za sebou skvělý víkend v Misanu. J. Rea si v obou závodech dojel pro vítězství a jeho týmový kolega T. Sykes ho jistil na druhé pozici. Oba tak potvrdili vedoucí postavení týmu Kawasaki v žebříčku konstruktérů. 

WSBK

 


 

Renault F1

Renault F1

Tým Renault F1 má za sebou těžký závod. J. Palmer startující ze 16. pozice musel závod vzdát kvůli technické závadě a K. Magnussen se z posledního startovního místa propracoval na výslednou 16. pozici.

 


 

RedBull Racing

Víkend přinesl pilotům RedBull Racing dobré výsledky! D. Riccardo a M. Verstappen startující ze 4. a 5. pozice závod dokončili na 7. a 4. místě.

RedBull

 


 

WTCC

WTCC

Tým Citroën Racing má za sebou náročný víkend. V úvodním závodě stanul Y. Muller na třetím stupni vítězů, zatímco  J. M. Lopez obsadil 5. příčku. Hlavní závod se ovšem ukázal obtížnější, Y. Muller se musel spokojit s 11. a  J. M. Lopez s 8. místem.

 


 

WRX

Vozy týmu Peugeot Hansen se poprvé v letošní sezóně propracovali až do finále. T. Hansen skončil na druhém místě a tým se tak mohl radovat ze třetího pódiového umístění, S. Loeb projel cílem jako pátý.

WRX

 


 

Moto GP

Moto GP

Tým Estrella Galicia Marc VDS se v Barceloně těšil z velmi povzbudivých výsledků. J. Miller skončil na 10. místě, což je jeho dosavadní nejlepší umístění v MotoGP kariéře, a T. Rabat si i přes nedávné zranění pojistil 14. místo.

 


 

Moto2

V kategorii Moto 2 měl A. Marquez v polovině závodu kolizi, která ho odsunula až na 18. místo. K TOP 5 v šampionátu se nejvíc přiblížil F. Morbidelli, který skončil na 11. místě.

Chtěli bychom věnovat tichou vzpomínku Luisi Salomovi, jezdci Moto2 a velkému závodníkovi, který zemřel po nehodě při středečním tréningu, a vyjádřit soustrast jeho rodině i týmu.

Moto 2

 


 

RedBull F1

Redbull F1

Navzdory své první pole position a skvělé jízdě skončil D. Ricciardo v nejprestižnějším závodě roku na druhém místě. M. Verstappen skončil v bezpečnostní bariéře a ze závodu musel odstoupit.

 


 

Renault F1

Silný déšť a úzká trať v ulicích vykonaly své… pro J. Palmera a K. Magnussena to byl těžký závod, který pro oba skončil havárií.

Renault F1

 


 

WTCC

WTCC

Podruhé v kariéře si Pechito Lopez připsal na své konto maximální počet 55 bodů a na legendární trati Nordschleife skončil v obou závodech první. Y. Muller kvůli kolizi závod nedokončil.

 


 

WRX

Po těžkém začátku sezóny se Timmy Hansen v Anglii probojoval na třetí stupeň vítězů těsně před svého mladšího bratra Kevina a umožnil tak týmu Peugeot Hansen dostat se v celkovém pořadí konstruktérů na druhou příčku.

WRX

 


 

WSBK

WSBK

Tom Sykes se v Donington Park radoval ze dvou nových vítězství, když o víkendu oba závody vyhrál. Ani jeho stájový kolega Johathan Rea si nevedl špatně: skončil na druhém a v posledním závodě na třetím místě.

 


 

WTCC

Citroen Total team a J. M. Lopez zvýšili v Marakeši svůj náskok ve vedení na světovém šampionátu. V prvním závodě Lopez s Mullerem obsadili 2. a 3. místo a ve druhém závodě skončili mezi TOP5 - na 4. a 5. místě.

WTCC

 


 

WRX

WRX

Několik nehod zabránilo S. Loebovi a D. Jeanneymu ve druhém kole mistrovství světa na německém okruhu v Hockenheimu v postupu do finále, a to navzdory nejrychlejšímu kolu, které Peugeot 208 WRX zajel. Výsledek T. Hansena nebyl uznán vzhledem k podváze vozu a víkend pro něj předčasně skončil.

 


 

Moto GP

Partnerský tým Estrella Galicia Marc VDS má za sebou těžký víkend na francouzské Grand Prix. T. Rabat ani J. Miller závod kvůli nehodě nedokončili.

Moto GP

 


 

Moto2

Moto2

Na Velké ceně Francie podal F. Morbidelli obdivuhodný výkon a skončil po druhé za sebou na 4. místě. Jeho týmový kolega A. Marquez havaroval v 8. kole.

 


 

WEC

Vítězné vavříny ve Spa! Vůz Alpine A460 č. 36 s posádkou ve složení Nicolas Lapierre, Stephane Richelmi a Gustavo Menezes bojoval do poslední minuty a ve vzrušujícím závodě LMP2 získal zasloužené vítězství, zatímco jeho sesterský vůz č. 35 závod vzdal.

V kategorii GTE se do čela šampionátu dostal Aston Martin Racing s 1. místem ve třídě GTE AM a s 3. místem v kategorii GTE PRO.

WEC

 


 

RedBull Racing

redbull

RedBull F1 team má za sebou těžký závod bez bodů - D. Ricciardo včera skončil na 12. a D. Kvyat na 15. místě.

 


 

Renault F1

Naši techničtí partneři Renault F1 za sebou mají úspěšný víkend s prvními body letošní sezóny! K.Magnussen, na startu 17., zabojoval a ukázal svoje schopnosti - ty ho v cíli vynesly na 7. místo. J.Palmer se z 18. pozice probojoval těsně k bodovanému limitu, cílovou páskou projel jako 13.

Renault F1

 


 

WSBK

WSBK

Kawasaki Racing získal tento víkend se stejným umístěním v obou závodech další body: J.Rea stanul na 2. a Tom Sykes na 3. stupni vítězů.

 


 

Značka Citroën představí na Šumavě svého ambasadora

Víkendová Rally Šumava Klatovy opět otevře novou sezonu MČR v rally 2016. A mezi startujícími budou moci fanoušci najít i trojici modelů francouzské značky Citroën – nejvýkonnější DS3 R5, DS3 R3T MAX a C2 R2 MAX.

Společnost Gekon Racing, oficiální distributor závodních komponentů Citroën Racing a dlouholetý promotér Citroën Racing Trophy CZ, připravuje i v letošní sezoně řadu promo akcí na zviditelnění soutěžních speciálů značky Citroën.

„Sice jsme upustili od podoby projektu Citroën Total Michelin Trophy, přesto se budeme snažit našim klientům a týmům s vozy Citroën nabídnout díky našim partnerům kvalitní zázemí a tiskový servis,“ říká před startem sezony zástupce Gekonu Racing Tomáš Pletka.

gekon

„Při vrcholných domácích závodech v Českém Krumlově, na Bohemii a při Barum rally se opět budou moci týmy i fanoušci setkat s naším tradičním zázemím, kde nebudou chybět ani osvědčené produkty, jako je káva Dallmayr a alkoholické i nealkoholické nápoje z pivovaru Rohozec. Pro aktivní diváky bude připraven nový rally simulátor DS3 R5, kde si budou moci vyzkoušet jízdu na světových tratích,“ doplňuje Pletka.

Tím však forma prezentace společnosti Citroën Česká republika v rallysportu nekončí. Ve spolupráci s Gekonem Racing se na čtyřech domácích závodech představí v roli ambasadora francouzské značky talentovaný slovenský jezdec Martin Koči (nar. 5. 4. 1993). Se spolujezdcem Lukášem Kostkou, na voze Citroën DS3 R3T MAX doplní české startovní pole nejen nyní na Šumavě, ale dále v Českém Krumlově, v Hustopečích a na zlínské Barum rally.

gekon

„Věříme, že Martinův bronz z JWRC 2014 za volantem ´déestrojky´ je tou nejlepší vizitkou jeho schopností a věřím, že i přes čtyři starty zabojuje o nejčelnější příčky v hodnocení vozů s přední poháněnou nápravou. Bohužel další starty na podnicích MČR logisticky kolidují se seriálem JWRC, který je pro slovenský tým Styllex prioritou letošní sezony,“ upřesňuje Pletka.

„I když jsme Šumavu já ani Lukáš nikdy nejeli, do Klatov se moc těšíme. Osobně mám moc rád prostředí českých závodů a vždy se k vám rád vracím. Pro nás to v podstatě bude první asfaltový závod ve specifikaci MAX, pokud nepočítám lednový start na Monte. Věřím, že se v jeho průběhu budeme dobře bavit my, stejně jako diváci.

Co se týká šancí v absolutní klasifikaci, v tomto směru sehraje zásadní roli počasí. Samozřejmě bych raději závodil na suchu, kde budu moci využít potenciál MAXe nejvíce. Proto je těžké odhadovat, zda naše časy budou stačit do dvacítky, nebo třeba do patnáctky. Podstatné pro nás bude srovnání s přímou konkurencí ve dvoukolkách, naopak souboje se čtyřkolkami nebudou z našeho pohledu až tak důležité,“ naznačuje před startem třiadvacetiletý Koči.

Značka Citroën ovšem bude mít své želízko i v absolutní špičce Rally Šumava Klatovy. S vozem Citroën DS3 R5 se na západě Čech představí Miroslav Jakeš.

„V plánu máme účast v kompletním českém šampionátu. Novou tváří v týmu bude spolujezdec Michal Drozd, jenž nahradí Jaroslava Nováka. Pochopitelně jsme zvědavi, jaké zlepšení přinese nová evoluce DS3 R5, která byla homologována k začátku dubnu,“ říká rožnovský jezdec. 

Fanoušky valašského jezdce však zatím musíme zklamat, na Šumavě Jakeš nadále pojede s loňskou specifikací, z logistického důvodů lze premiéru nové evoluce očekávat až na druhém závodě českého šampionátu v Českém Krumlově.

A neustálou popularitu zažívají v Česku vozy Citroën C2 R2 MAX. Na startu Šumavy se jich sejde hned pět. Z předchozích sezon osvědčená jména Lukáš Pondělíček či Vratko Kubík doplní jezdci Zbyněk Baller, Adam Fabrika a pod hlavičkou Autoklub Junior Teamu startující René Dohnal. Valašský mladík byl do tohoto projektu vybrán na základě zisku mistrovského titulu ve třídě 9. Speciál C2 R2 MAX si otestoval už na říjnové Rally Klatovy a neztratil se ani mezi špičkou třídy 6 na úvodním klání Rallysprint Série, při Valašské rally.

51. Rally Šumava Klatovy odstartuje v pátek 29. dubna krátce po 17 hodině z náměstí Míru v Klatovech. Během dvou dní čeká na účastníky 12 rychlostních zkoušek, tedy více než 150 ostrých kilometrů.

 


 

Václav Dunovský dalším jezdcem s podporou značky Peugeot

Peugeot ČR pravidelně podporuje talentované jezdce v rally. Pro letošní rok se podporovaným jezdcem stává Václav Dunovský.

Značka Peugeot je se světem motoristického sportu spojená velmi silným poutem. Závodní či soutěžní vozy se lvem ve znaku se objevovaly na nejvyšších příčkách v okruhových závodech či automobilových rally, od mistrovství světa WRC, přes mistrovství Evropy, až po regionální či domácí šampionáty. Značka Peugeot dobře ví, že k dosažení nejlepších výsledků na absolutní špičce je třeba projít nižšími šampionáty a získat tak důležité zkušenosti. Společnost Peugeot Česká republika už na domácí rally scéně doslova zdomácněla a připomeňme si jména, která v průběhu let značka Peugeot v České republice podporovala. Vzpomeneme si na Romana Krestu s Peugeotem 206 WRC, Pavla Valouška se speciálem 207 S2000 či Jana Černého nebo Tomáše Pospíšilíka s dvoukolkami Peugeot 208 R2. A podpora talentovaným jezdcům rally od Peugeotu ČR bude pokračovat i v sezoně 2016.

peugeot sport

Pro letošní sezonu automobilových soutěží, a konkrétně pro Mistrovství České republiky v rally, se společnost Peugeot ČR rozhodla, že podpoří talentovaného jezdce Václava Dunovského, který se spolujezdcem Petrem Glösslem odstartuje již do své třetí sezony s vozem Peugeot 208 R2. Dvaatřicetiletý Václav Dunovský do své první rally odstartoval v roce 2004 a během své kariéry dosáhl mnoha úspěchů s automobily třídy N a následně A. Posádka Dunovský – Glössl v loňském roce uspěla v silné domácí konkurenci a podařilo se jim zvítězit nejen ve třídě 6, kam jsou zařazeny atmosférické šestnáctistovky kategorie R2, ale podařilo se jim zvítězit i v celkové klasifikaci kategorie 2WD. Touto skvělou reprezentací značky Peugeot a skvělým celkovým výsledkem si posádka o podporu značky Peugeot pro rok 2016 jednoznačně řekla. Václav Dunovský s Petrem Glösslem v tomto roce odstartují v Mistrovství České republiky pod hlavičkou týmu DUNOVSKÝ PEUGEOT RALLY TEAM klub v AČR a prvním společným startem pod křídly Peugeotu ČR pro ně bude Rallye Šumava Klatovy, která startuje v pátek 29. dubna v západočeských Klatovech. Peugeot 208 R2 této posádky v novém – mezinárodním designu Peugeot Sport uvidíme dále na Rallye Český Krumlov, Rally Hustopeče, Rally Bohemia, Barum Czech Rally a závěr sezóny obstará Rally Příbram.

Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rally Teamu: „Je to pro mě velká čest a ocenění mé dosavadní cesty rallysportem. Jsem Peugeotu ČR vděčný, že letos mohu startovat s jejich podporou, a je to pro mě velká motivace do budoucna k dalším výsledkům. Peugeot 208 R2 je jedna z nejlepších dvoukolek a podle mě nejlepší vůz kategorie R2 na trhu, a já jsem za dvě sezony, které s tímto autem závodím, poznal, že se na tohle auto mohu spolehnout. Dobře jej znám, myslím, že v týmu Sparrow racing dokážeme na každou soutěž zvládnout nastavení podvozku. Auto už prostě máme dobře osahané a v letošním roce z toho chci těžit. Podle předsezónních informací to vypadá, že nás čeká skvělá konkurence s mnoha dobrými jezdci a kvalitními vozy. S novým Peugeotem 208 R2 nebudeme ve startovním poli rozhodně sami a já se budu snažit, abychom s Petrem patřili vždy mezi ty nejrychlejší a dobře reprezentovali Peugeot ČR. Držte nám palce.“

peugeot sport

Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR: „Peugeot Sport ČR zajišťuje podporu českým rally jezdcům nepřetržitě od roku 2011. Za uplynulé roky jsme pomohli některým zkušeným i začínajícím jezdcům, posílili jsme image značky Peugeot a přesvědčili jsme veřejnost o tom, že Peugeot a rally patří k sobě. Letos bychom ale chtěli vyhrát. Máme výborný vůz – Peugeot 208 R2, který už posbíral několik mezinárodních i národních titulů, máme vynikajícího jezdce – Václava Dunovského, který se je zkušeným závodníkem a favoritem kategorie 2WD. Máme tedy vše pro to, abychom uspěli. Nižší cíl, než vyhrát třídu 6, či ještě lépe kategorii 2WD, si zkrátka letos stanovit nemůžeme.“

 


 

FIA Junior WRC – Rally Portugalsko (19. - 22. května 2016)

Jedenáct posádek na startu juniorského šampionátu

Po dlouhé mimosezonní přestávce bude na Rally Portugalsko pokračovat světový šampionát juniorů FIA Junior WRC 2016. Jedenáct posádek ze sedmi různých zemí bude bojovat na identických vozech DS3 R3-Max nejen o vítězství v této kategorii, ale i o postup o kategorii výš do WRC2.

Soutěž už třetím rokem společně pořádají FIA (Fédération Internationale de l´Automobile) a Citroën Racing a stala se odrazovým můstkem pro talentované mladé piloty. Po Sébastienu Loebovi, který vše odstartoval titulem v roce 2001, postupně uspěla na vyšší závodní úrovni většina juniorských šampiónů. Byli to například Craig Breen (2011) a Stéphane Lefebvre (2014), kteří soutěží ve WRC v této sezoně za Abu Dhabi Total WRT.

Vzhledem k tomu, že Citroën Racing právě pracuje na návratu do WRC, je trénink mladých talentovaných jezdců důležitější než v minulosti. „Citroën Racing svou účastí v těchto promo formulích sleduje jeden základní cíl - najít budoucího mistra světa,“ říká Marek Nawarecki, manažer zákaznického závodního oddělení v Citroën Racing.

JWRC

„Jsme potěšení a hrdí na to, že jsme byli FIA pověřeni k organizaci tohoto šampionátu, který je zásobárnou pro WRC. Jako v předcházejících sezonách budou posádky používat DS3 R3-Max. Je to auto ideální pro získávání zkušeností v mistrovství světa pro svůj výkon i spolehlivost.“

Do sezony naskočí při Rally Portugalsko celkem 11 posádek. Podle platných předpisů se jedná o piloty mladší 28 let, přičemž průměrný věk je 24,4 roku. Mezi favority budou patřit čtyři jména: Ole Christian Veiby, vloni druhý za Quentinem Gilbertem, Martin Koči, třetí v sezoně 2014, dále hodně ostřílení Simone Tempestini a Andrea Crugnola. Právě oni by rádi pokračovali v tradici francouzských vítězů kategorie z posledních dvou let.

JWRC

Vrací se Terry Folb, který sní sen o podobném úspěchu, jaký měli Gilbert, Lefebvre, nebo...Loeb, jeho současný týmový šéf! Další zkušený pilot z loňkého ročníku, Mohamed Mutawaa, věří, že jeho znalosti ho vynesou výš. Většinu startovního pole ale tvoří nováčkové, jako například Vincent Dubert a Fréderic Hauswald, dva nejlepší z francouzského mistrovství juniorů 2015 - Citroën Racing Trophy. Romain Martel jezdil mimo francouzský šampionát, Lukasz Pieniazek zase reprezentuje Polsko. Mezi sedmi zeměmi, které budou soutěžit v Trofeji národů, je také Namibie díky debutujícímu Thilo Himmelovi.

Šampionát FIA Junior WRC se bude konat při šesti evropských soutěžích WRC: čtyři jsou na šotolině (Portugalsko, Polsko, Finsko a Wales GB) a dvě na asfaltu (Německo a Francie). Všechny soutěže se započítávají do průběžného pořadí a vítěz si zajistí start v šesti podnicích WRC2 v roce 2017 ve voze DS3 R5. Vítězný tým dostane nabídku pokračovat opět v tomto programu.

Jedenáct posádek pro sezonu 2016

  1. Ole Christian Veiby (Norsko) - 17. 6. 1996 (19 let), spolujezdec Stig Rune Skjaermoen, tým Printsport.
    Nejmladší ze startovního pole, ale jasný favorit, který byl loni celkově druhý a vyhrál Wales Rally GB. Na začátku sezony v barvách finského týmu Printsport vyhrál kategorii WRC3 na Rally Monte Carlo.
  2. Vincent Dubert (Francie) - 16. 10. 1992 (23), spolujezdec Alexandre Coria, tým AFC Racing.
    Věrný účastník promo formulí Citroën Racing už od vstupu do světa rally. Loni vyhrál Citroën Racing Trophy. To mu vyneslo nominaci na šest závodů letošního JWRC. Má však zkušenost pouze se třemi světovými rally, a tak ho čeká především učení.
  3. Martin Koči (Slovensko) - 5. 4. 1993 (23), spolujezdec Lukáš Kostka, tým Styllex Motorsport.
    Třetí v juniorském šampionátu 2014 se vrací po loňské sezoně ve WRC2. Koči zvolil podobný přístup jako loni Quentin Gilbert. Se solidními zkušenostmi z mistrovství světa a s vozem DS3 R3 patří k žhavým favoritům titulu.
  4. Lukasz Pieniazek (Polsko) - 19. 9. 1990 (25), spolujezdec Przemyslaw Mazur, tým LP Rally Team.
    V šampionátu startuje druhým rokem, čerstvě vyhrál svou první rally v Irsku a tak má velkou chuť uspět i za volantem DS3 R3 – Max ve světovém šampionátu.
  5. Romain Martel (Francie) - 18. 9. 1988 (27), spolujezdec Vanessa Lemoine, tým Trajectoire Racing.
    Jen několik měsíců před vypršením věkového limitu chce vyzkoušet něco nového. Má mnoho zkušeností s asfaltem a se silnými závodními auty typu Super 2000, ale několik rallly absolvoval v rámci Citroën Racing Trophy také na šotolině.
  6. Simone Tempestini (Itálie) - 12. 8. 1994 (21), spolujezdec Matteo Chiarcossi, tým Keane Motorsport.
    Po ročním účinkování ve WRC2 se vrací do JWRC už potřetí. Osmý v roce 2014 a čtvrtý loni vyhrál Polsko a nyní je dobře připraven bojovat o titul.
  7. Mohamed Al Mutawaa (SAE) - 2. 12. 1992 (23), spolujezdec Stephen McAuley, tým Abu Dhabi Racing.
    Začal na okruzích, ale pak uspěl v konkurzu pro talentované piloty rally pořádaném Abu Dhabi Racing a Citroën Racing. V roce 2014 vyhrál šampionát Středního východu dvoukolek, loni absolvoval celý seriál JWRC. S těmito zkušenostmi by se měl letos posunout ještě výš.
  8. Frédéric Hauswald (Francie) - 11. 11.1990 (25), spolujezdec Maxime Vilmot, tým Trajectoire Racing.
    Alsaský jezdec se účastní promo sérií od začátku kariéry, vyhrál Junior Citroën Racing Trophy 2013. Po ročním účinkování a sbírání zkušeností v Citroën Racing Trophy skončil těsně druhý v roce 2015 za Vincentem Dubertem.
  9. Thilo Himmel (Namibie) - 16. 1. 1991 (25), spolujezdec Nico Swartz, tým Hans Weijs Motorsport.
    Mistr Jižní Afriky bude v Evropě startovat premiérově. Může se však spolehnout na velké zkušenosti hanse Weijse a jeho týmu.
  10. Terry Folb (Francie) - 26. 5. 1990 (25), spolujezdec Franck Le Floch, tým Sébastien Loeb Racing.
    Díky překvapivé sérii úspěchů, třem druhým místům po sobě v sezoně 2015, se Folbovi dostalo cti startovat za tým Sébastiena Loeba. Juniorský mistr světa z roku 2001 na voze Citroën Saxo Super 1600 a později devítinásobný světový šampion WRC svůj tým poprvé představí v rally sportu.
  11. Andrea Crugnola (Itálie) - 25. 4. 1989 (27), spolujezdec Michele Ferrara, tým Delta Rally.
    Pro italského pilota teď, anebo nikdy. Zanedlouho dosáhne věkové hranice pro starty v JWRC. Patří k favoritům bojů o titul pro své zkušenosti s vozem DS3 R3 a s WRC3 (4. v roce 2015, vítězství v Německu a dvě druhá místa).

Zdroj: Gekon Racing

 


 

Martin Koči prezentoval svůj návrat do JWRC

Návrat Kočiho do JWRC 2016 a jeho čtyři plánované české starty, aktuální závodní vozy a posádky Citroën – tato témata opanovala oficiální zahájení závodní sezony Citroën, které proběhlo 26. dubna na testovacím okruhu v Bělé pod Bezdězem.

Zdroj: Gekon Racing

JWRC

 


 

Motocyklové závody

moto

MotoGP

Tento víkend ve Španělsku přinesl T. Rabatovi a J. Millerovi cenné zkušenosti, kdy po vzájemném souboji skončili na nebodované 18. a 17. příčce.

Moto3

V kategorii Moto2 obsadil F. Morgidelli ve fyzicky náročném závodě ve španělském Jerezu překvapivé 4. místo, jeho stájový kolega A. Marquez závod nedokončil.

Zdroj: DPPI

 


 

WTCC

Obtížný úvodní závod na mokré trati vyhrál Mehdi Bennani z týmu Sebastien Loeb Racing, hlavní závod si už ale J. M. Lopez a Y. Muller nenechali ujít a v náročných podmínkách vybojovali 1. a 2. místo.

Zdroj: Citroen Racing

auto

 


 

Red Bull Racing

RedBull Racing

Skvělý víkend pro Red Bull Racing! Daniil Kvyat oslavoval po úžasné jízdě na čelních pozicích 3. místo a sympaticky jedoucí Daniel Ricciardo obsadil čtvrtou příčku.

Zdroj: DPPI

 


 

Renault F1

Renault F1 Team zažil špatný víkend. K. Magnussen startující ze 17. pozice závod zakončil se stejným umístěním a J. Palmer se z 19. pozice odsunul na 22. místo.

Zdroj: DPPI

F1

 


 

WTCC

WTCC

Po obtížném úvodním závodě, ve kterém P. Lopez a Y. Muller skončili na 5. a na 7. místě, se Lopezovi po tuhém boji podařilo vyhrát hlavní závod. Y. Muller uzavřel TOP5 a cílem projel jako pátý.

Zdroj: Citroen Racing

 


 

WRX

První závod WRX sezóny v Montalegre byl pro našeho partnera Team Peugeot Hansen frustrujícím začátkem. S. Loeb opět ukázal svou příznačnou schopnost přizpůsobit se, nakonec se však musel spokojit s 5. místem.

Zdroj: DPPI

WRX

 


 

WSBK

WSBK

V Assenu Jonathan Rea potvrdil svou skvělou formu. Zvítězil v obou závodech a upevnil si tak svůj náskok v šampionátu. Tom Sykes dojel ve 2. závodě v závěsu za svým stájovým kolegou na druhém místě.

Zdroj: DPPI

 


 

WEC

Signatech Alpine má za sebou velmi povzbuzující úvodní závod WEC sezóny v Silverstone. První vůz s posádkou Nicolas Lapierre/Gustavo Menezes/Stéphane Richelmi se umístil na 4. místě a druhý týmový speciál s piloty Davidem Chengem/Nelsonem Panciatici/Ho-Pin Tungem projel cílovou páskou sedmý.

V kategorii GTE Pro se Vantage GTE n°95 Aston Martin propracoval na 3. místo a Vantage GTE n°98 dojel v kategorii GTE AM druhý.

Zdroj: DPPI

WEC

 


 

Moto GP

Moto GP

Třetí kolo sezóny Moto GP se jelo v Austinu. Tito Rabat skončil po fyzicky náročném, ale povzbudivém závodě, na bodovaném 13. místě. Havárie a zranění při tréninku vyřadilo jeho týmového kolegu Jacka Millera ze hry.

 


 

Moto 2

V nemilosrdném klání v kategorii Moto 2 se Alex Marquez probojoval na 11. místo a získal tak své první cenné body. Franco Morbidelli si za 14. místo připsal 2 body.

Moto 2

 


 

24h Le Mans

Du Mans

Tým Kawasaki SRT vyhrál 24 h v Le Mans, první vytrvalostní závod sezóny v sérii mistrovství světa. Stájoví jezdci Gregory Leblanc, Matthieu Lagrive a Fabien Foret tak pokořili rekord 13 vítězství v Le Mans, která nasbíral tým Suzuki. Elf je hrdým partnerem tohoto rekordu a blahopřeje celému týmu Kawasaki n°11!

 


 

RedBull Racing

Piloti RedBull Racing zajeli ve druhém kole v Sakhiru dobrou jízdu, po které Daniel Ricciardo skončil těsně pod stupni vítězů na 4. místě a Danii Kviat se v silné konkurenci probojoval na 7. pozici.

RedBull

 


 

Renault F1 team

Renault

Renault Sport F1 má za sebou těžký, ale přínosný víkend. Joylon Palmer se bohužel nemohl závodu účastnit kvůli technické závadě, zatímco Kevin Magnussen, který startoval z pit lane, jen těsně přišel o bodovanou pozici a musel se spokojit s 11. místem.

 


 

WTCC

Zahajovací kolo mistrovství světa FIA WTCC 2016 na závodní trati Paul Ricard přineslo Citroën Racing úspěšný začátek sezóny. JM Lopez dojel v úvodním závodě na šestém a Y. Muller na třináctém místě.

Druhý závod pak byl pro celý tým velkou odměnou - JM Lopez bojoval o první místo, které nakonec také obhájil, a Y. Muller skončil v hlavním závodě čtvrtý.

WTCC

 


 

Moto GP

Moto GP

Tito Rabat se v Termas v Rio Hondo probojoval do první desítky, cílovou čárou projel jako devátý. Jacka Millera z klasifikace vyřadila nehoda.

 


 

WSBK

Oba piloti týmu Kawasaki Racing stanuli ve třetím podniku této sezóny na stupních vítězů - v prvním závodě J. Rea dojel druhý a T. Sykes třetí, ve druhém závodě si mezi sebou pořadí jen vyměnili.

WSBK

 


 

Vítězství Citroënu, které má váhu!

V zahajovacím kole mistrovství světa FIA World Touring Car 2016 potvrdil Citroën Total Team svůj vítězný potenciál. I přes 80kg handicap, který musely vozy Citroën C-Elysée WTCC vézt, vyhrál José María López hlavní závod a okruh Paula Ricarda opouští jako vedoucí jezdec mistrovství světa.

Citroën

Zahajovací závod se odehrával v Provence s kulisou šedých mraků na obloze, ale suché počasí vydrželo i po startu. Start podle obráceného pořadí na roštu poslalo Yvana Mullera a José María Lópeze až na 8. a 10. příčku.

Oba piloti chtěli ušetřit své vozy Citroën C-Elysée WTCC pro hlavní závod, a tak se vyhnuli tvrdým soubojům v prvním kole a figurovali na 8. a 11. místě. Yvan byl navíc penalizován za špatný start, a tak se do závodu zapojil až na konci paketu.

José María López se nechal předjet Tarquinim a ocitnul se na deváté pozici. Pak využil zmatku způsobeného hodinami Ekbloma, dostal se nejprve před Coronela a pak i Catsburga a během několika set metrů se dokázal posunout o tři příčky.

Snažil se udolat i šestého Huga Valenteho a v několika posledních kolech marně hledal cestu, která by nebyla příliš riskantní a zavánějící havárií. Díky Mehdi Bennanimu z týmu Sébastien Loeb Racing skončil Citroën C-Elysée WTCC druhý, a tak si Citroën mohl připsat důležité body do Poháru konstruktérů světového šampionátu.

V neděli pozdě odpoledne byl odstartován hlavní závod, finále celého závodního víkendu na okruhu. Oficiální C-Elysée WTCC měly perfektní start díky José María Lópezovi, který od první zatáčky zaujal první místo, a Yvanu Mullerovi, který byl druhý. Argentinský pilot pak své vedení po krůčcích zvyšoval.

Yvan ze sebe nemohl setřást Tiaga Monteira. Odolával mu po sedm kol, ale pak byl vytlačen soupeřem v zatáčce Virage du Pont. Norbert Michelisz využil výhody a odsoudil Mullera k 4. místu.

Poslední kolo bylo svědkem útoku Tiaga Monteira dokonce na vedoucího José María Lópeze. I přes ojeté pneumatiky poznamenané osmdesátikilogramovou přítěží se obhájci mistrovského titulu podařilo na šachovnicovém praporku uhájit 21. vítězství v závodě FIA WTCC.

Tímto výsledkem se José María López vyhoupnul do čela celkové klasifikace mistrovství světa WTCC s náskokem 4 bodů před Monteirem. I přes nepříznivé výchozí podmínky se Citroënu podařilo udržet se v Poháru konstruktérů o jediný bod na druhém místě.

Další kolo mistrovství světa se uskuteční na Slovakia Ringu 15. - 17. dubna 2016

Co řekli …

Yves Matton (šéf Citroën Racing): „Přes nastavení, které znevýhodňuje tým úřadujícího mistra světa, jsme dokázali, že Citroën C-Elysée WTCC dál zůstává nejlepším autem soutěže. Nepřikládám velký význam výsledkům zahajovacího závodu, které nejsou zcela vypovídající a neodrážejí skutečný potenciál. Ale výkon Pechita Lópeze v hlavním závodě přinesl odměnu za práci celého týmu během zimní přestávky. Je pro nás velikou satisfakcí, že jsme na čele pořadí pilotů mistrovství světa a s trochou štěstí bychom vedli i Pohár konstruktérů. Čeká nás obtížný víkend na Slovensku, ale po něm bychom už měli být zpět v soutěži za rovnocenných podmínek s našimi soupeři.“

José María López (Citroën C-Elysée WTCC č. 37): „Na startu hlavního závodu číhalo několik nebezpečí, a tak jsem byl velice rád, že mě Yvan na vedoucí pozici jistil zezadu. Váhový rozdíl oproti ostatním autům byl příliš velký, což umožnilo Tiagovi předjet Yvana a útočit i na mě. Několik posledních kol bylo proto hodně napínavých. Moje pneumatiky byly dost sjeté a nebylo tedy jednoduché se udržet v čele. Podařilo se mi rychle projet Signes, a to mě posunulo o kousek dopředu. Ještě jednou musím Citroënu říci – klobouk dolů! Věděli jsme, že to bude těžké, ale odjíždíme odtud s hlavou vztyčenou a v čele mistrovství světa.“

Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC č. 68): „Sezona pro mě i přes slibný výkon v kvalifikaci opět nezačala nejlepším startem. V závodě 1 jsem udělal chybu na startu, přišla spravedlivá penalizace a to mě vyřadilo z bojů o body. V hlavním závodě jsem zahájil velmi dobře, ale nemohl jsem si Hondy, které byly o 80 kilogramů lehčí, udržet od těla. Tiago Monteiro se pokusil o odvážný tah, což mě stálo dvě místa. Je to smůla, ze 4. místa jsem samozřejmě zklamaný."

Výsledky

ZAHAJOVACÍ ZÁVOD
1. Rob Huff (Honda Civic WTCC)
2. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
3. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)
4. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
5. Hugo Valente (Lada Vesta WTCC)
6. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
10. Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)
11. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
13. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
Nejrychlejší kolo: Rob Huff (1:30.455)

HLAVNÍ ZÁVOD
1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
3. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)
4. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
5. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)
8. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
9. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
13. Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)

MISTROVSTVÍ SVĚTA – POŘADÍ PILOTŮ
1. José-María López: 38 bodů
2. Tiago Monteiro: 34 bodů
3. Rob Huff: 33 bodů
4. Norbert Michelisz: 30 bodů
5. Mehdi Bennani: 22 bodů
7. Yvan Muller: 15 bodů
11. Tom Chilton: 4 body
12. Grégoire Demoustier: 1 bod

MISTROVSTVÍ SVĚTA – POHÁR KONSTRUKTÉRŮ
1. Honda: 84 bodů
2. Citroën: 83 bodů
3. Lada: 46 bodů
4. Polestar: 14 bodů

 


 

Renault F1 team

Renault F1 team

Náš partner Renault F1 team podal v úvodním závodě sezóny v Albert Park solidní a povzbudivý výkon. Nováček Jolyon Palmer skončil ze 13. startovní pozice jedenáctý a Kevin Magnussen, který byl na startu 14., dojel do cíle na dvanáctém místě.

 


 

RedBull Racing

Pro Red Bull Racing byl tento víkend ve znamení protipólů - Daniel Ricciardo se ocitl až na dosah pódiovému umístění a s nejrychlejším kolem závodu skončil čtvrtý, zatímco Dany Kvyat kvůli elektronické závadě vůbec neodstartoval.

RedBull Racing

 


 

Moto GP

MOTO GP

Piloti týmu Estrella Galicia Marc VDS Moto GP J. Miller a T. Rabat skončili svůj první závod v Losailu v Kataru na bodovaných pozicích, jmenovitě na 14. a 15. místě.

 


 

WORLD SBK - Kawasaki

První start nové sezóny tento víkend v Austrálii je dobrou příležitostí pro oslavu titulů World SBK 2015, které tým Kawasaki Racing a Jonathan Rea s ELF získali.

Externí odkaz: Youtube.

World SBK

 


 

MOTOGP – Marc VDS

MOTO GP

Do začátku nové závodní sezóny už zbývá pouhý měsíc... Prohlédněte si následující 2 videa s představením nových pilotů našeho partnerského týmu Estrella Galicia MarcVDS v MotoGP, Tito Rabata ze Španělska a Jacka Millera z Austrálie!

Jack Miller: https://youtu.be/SGX_72lPT_Y

Tito Rabat: https://youtu.be/LrS6Lq7N6Bk

 


 

Sébastien Loeb vstupuje do mistrovství světa rallycrossu v barvách týmu Peugeot Hansen

Devítinásobný mistr světa v rallye, závodní jezdec a dobrodruh z Dakaru, Sébastien Loeb, se pro celou nadcházející sezónu světového šampionátu FIA World Rallycross, která začíná 15. dubna v Portugalsku a končí 27. listopadu v Argentině, připojí k týmu Peugeot Hansen.

Loeb bude tento rok po boku svého týmového kolegy Timmyho Hansena pilotovat jeden ze dvou závodních supervozů Peugeot 208 WRX o výkonu 550 k. Oproti speciálu Peugeot 2008 DKR 350 k, s nímž se v lednu vydal pokořit pampy Jižní Ameriky a při své první účasti na Dakaru se až do poloviny tohoto legendárního 10 000 km dlouhého závodu držel ve vedení, to pro něj bude velká změna.

Loab

Volba rallycrossu potvrzuje, že tento 42letý sportovec Red Bullu, jenž posbíral více mistrovských titulů a vítězství v rallye než kterýkoliv jiný jezdec, si své postavení krále jízdy v každém terénu chce zasloužit právem.

„Jsem velmi nadšený z této možnosti zúčastnit se kompletního seriálu mistrovství světa v rallycrossu,“ říká o svém angažmá Loeb. „Během své kariéry jsem měl možnost podílet se na několika zajímavých závodních projektech, ale rallycross s maximálním výkonem a konkurenceschopností vozu PEUGEOT 208 WRX a na navíc s přirozenou soutěživostí, kterou v sobě tato závodní disciplína skrývá, bude něco úplně jiného. Vůz a strategie tohoto typu závodu jsou pro mě zcela nové, takže se mám hodně co učit, ale doufám, že budu co nejdříve schopen konkurovat těm nejlepším.“

Přesto, že Loeb (č. 9) bude ve srovnání se svým týmovým kolegou a vicemistrem světa Timmy Hansenem (č. 21) nováčkem, má již s rallycrossem několik zkušeností. V roce 2012 například získal zlatou medaili v rallycrossu při X-Games v Kalifornii a v roce 2013 se účastnil svého domácího kola v Loheacu ve Francii.

Loeb

„V minulé sezoně jsme s Timmy Hansenem a Davy Jeanneym ukázali, že máme v tomto seriálu potenciál dosáhnout nejvyššího úspěchu,“ řekl vedoucí týmu Kenneth Hansen. „Tím, že do sestavy přibíráme Sébastiena Loeba, budeme ještě silnější. Rallycross je jedna z nejtvrdších disciplín, ale podle mého názoru je Loeb velmi zkušený jezdec, který se rychle dokáže v nové disciplíně adaptovat a bude silným soupeřem.“

Timmy Hansen a Sébastien Loeb tvoří údernou sestavu, jejímž cílem bude přivézt v tomto roce domů tituly jak pro týmy, tak pro jezdce. Timmy Hansen to komentoval:

„Sébastien Loeb je pro mě velkým vzorem, ke kterému jsem celý život vzhlížel. Dokonce jsem jednou získal jeho autogram. Být s ním v jednom týmu je pro mě splněný sen. Stále se mám co učit a nechat si poradit od něj je úžasné. Na druhou stranu si jsem jistý, že i on se ode mne bude také moci učit věci, které jsou v rallycrossu specifické. Z toho může náš tým jen vytěžit.“

Před zahájením sezony se Sébastien a Timmy pustili do tréningu přímo v Hansenově domovině, na náročné ledové trati na zamrzlém jezeře v Are ve Švédsku. Na týmovou bitvu na tomto jedinečném rallycrossovém kolbišti se můžete podívat ZDE.

Kliknutím si stáhněte novinky a sestřihy z rozhovorů, akčními klipy, fotografie…

Peugeot Hansen Academy

V tomto roce budou v mistrovství světa a Evropy v rallycrossu soutěžit celkem čtyři vozy PEUGEOT 208 WRX. Kromě hlavní sestavy iniciovaly Peugeot Sport a Hansen Motorsport v tomto roce také novou aktivitu v rámci týmu Peugeot Hansen Academy s Davym Jeanney a Kevinem Hansenem.

„Davy se pro seriál soutěží v roce 2016 i nadále prezentuje jako silný vyzyvatel. Kevin je nejmladším soutěžícím v seriálu, nicméně se učí velmi rychle,“ řekl Kenneth Hansen. „Těším se, jakých pokroků Kevin dosáhne, když bude jezdit s tak zkušeným jezdcem jako je Davy. Je to velká příležitost jak pro Kevina, tak pro celou Peugeot Hansen Academy.“

Loeb

Francouz Davy Jeanney (č. 17), který v loňském mistrovství vyhrál dva závody, se stane novým mentorem týmu a bude v letošní sezóně mistrovství světa v rallycrossu řídit PEUGEOT 208 WRX.

Jeanney k tomu dodává: „Při mém prvním mistrovství světa v rallycrossu s Teamem Peugeot Hansen v roce 2015 jsem vyhrál v Kanadě a Německu a celkově jsem skončil pátý. Jsem velmi šťastný, že mohu pokračovat v práci s jedním z konkurenčně nejsilnějších týmů a podělit se s Kevinem o své zkušenosti při jeho debutu ve vrcholovém mezinárodním seriálu.“

Kevin Hansen, který v roce 2015 vyhrál mistrovství RX Lites a na mistrovství Švédska 2015 skončil druhý, bude v roce 2016 soutěžit na mistrovství Evropy v rallycrossu a ve vybraných soutěžích mistrovství světa.

„Je skvělé mít Davyho Jeanney v týmu a mít možnost učit se od takového profesionálního jezdce,“ řekl Kevin Hansen. „Má tolik zkušeností a je pro mne skvělým učitelem zejména nyní, když budu i já částečně soutěžit v seriálu mistrovství světa.“

O rallycrossu

Loeb

Rallycross je spojením toho nejlepšího z automobilových závodů. Skupiny závodníků spolu soupeří na okruhu se střídavým povrchem a musejí tak zvládnout rychlý asfalt i zrádnou šotolinu. Systém závodu umožňuje jezdcům představit se v několika rozjížďkách. Vyřazovacím způsobem se piloti ubírají k dechberoucímu finále těch nejrychlejších a nejodvážnějších, přičemž v cíli rivaly zpravidla dělí pouhé centimetry. Atraktivní systém závodu a skutečnost, že speciály dosahují neuvěřitelných parametrů s výkonem kolem 600 koní a akcelerací rychlejší než Formule 1, činí z rallycrossu jednu z nejzajímavějších a nejrychleji se prosazujících motoristických disciplín.

Mediální zdroje

Sledujte výsledky týmu na www.peugeot-sport.com & http://hansen-motorsport.se a podpořte je na Facebook, Twitter & Instagram! Chcete-li si domluvit rozhovor s některým z členů týmu ve francouzštině nebo angličtině, prosíme, kontaktujte stephanie.val@ext.mpsa.com.

Obrazový materiál o týmu, vozu a jezdcích pro redakční použití je možné stáhnout z www.redbullcontentpool.com/teampeugeot-hansen.

 


 

PŘEDSTAVENÍ MONOPOSTU RB12

F1

Pod nápadným livrejem odhaleným minulý týden v Londýně se skrývá zcela nový RB12 s celou řadou vylepšení, která vycházejí z ponaučení z loňské sezóny 2015.

Šéf týmu Christian Horner k novému vozu i nadcházející sezóně uvádí: "Pozdní rozhodnutí o motoru minulý rok bylo samozřejmě výzvou, ale řešení jsme našli včas a celý tým pracoval během zimy neuvěřitelně tvrdě. Budeme stavět na významném zlepšení, kterého jsme dosáhli ve druhé polovině roku 2015, a vytěžíme jej v prvních závodech letošní sezóny.

„Pevně věřím, že v tomto roce uděláme oproti minulému skutečný pokrok. Že si zachováme chladnou hlavu, využijeme potenciál vozu na maximum a to nám spolu s některými vylepšeními výkonu pohonné jednotky umožní dostat se blíže našim největším soupeřům."

Hovoříme-li o designu RB12, šéf technického oddělení Adrian Newey dodává: „Často se mě ptají, s kterou částí vozu jsem nejvíce spokojen. Ale se stabilními pravidly, která momentálně máme, je těžké najít nějaké významné nové oblasti, které lze rozvíjet. Proto jsme se v případě tohoto vozu zaměřili na to, abychom ze všech částí dali dohromady kompaktní celek – zavěšení, dynamika šasi, aerodynamika – a aby všechny části pracovali ve společné harmonii. Myslím, že jsme se poučili z lekcí, které nám uštědřila loňská sezóna, a vše nasvědčuje tomu, že tento rok by náš podvozek měl být mnohem silnější.“

F1

Šéf vývoje Rob Marshall dodává: "Jsme optimističtí, protože jsme u RB12 dosáhli velkých pokroků. Problémem ale je, že známe naše výsledky z aerodynamického tunelu a CFD hodnoty, a dokud nemáte srovnání s hodnotami ostatních, pak do poslední chvíle nevíte, jak na tom jste. Jsme spokojeni s tím, že z našeho pohledu se ubíráme správným směrem, ale až do Melbourne nebudeme mít tušení… Pokud jde o toto auto, tak doufám, že se letos vrátíme do bojů o vítězství a některé vyhrajeme. Uvědomuji si, že po loňském roce, kdy jsme se na začátku sezóny dost trápili, to může znít nadneseně, ale doufám, že letos dosáhneme lepší výkonnosti a že se to v poli zase trochu srovná.“

F1

K testování aerodynamiky nového monopostu se vyjádřil také Dan Fallows, který ji u Red Bullu vede: "Čísla, která nám vycházejí v aerodynamickém tunelu a CFD, jsou zatím velmi povzbuzující. Jde o to, aby každý pochopil, jaký vůz jsme měli minulou sezónu, a jaké výzvy nás letos čekají. A na ty se musíme opravdu zaměřit. Osobně si myslím, že jsme udělali obrovský krok kupředu.

„Doufám, že RB12 bude pokračovat ve formě, jakou měla RB11. Sice jsme nedosáhli výsledků, které jsme chtěli, ale všichni víme, že základ auta – šasi - bylo velmi dobré a já věřím, že to tak bude pokračovat. A byl bych opravdu rád, aby nám tento vůz posloužil jako dobrá základna pro všechny vývojové změny na pohonné jednotce, v aerodynamice a dalších oblastech, které děláme."

Pierre Waché, hlavní inženýr výkonnosti vozu, dodává: "Říci, že jsme spokojeni s aerodynamikou, je silné - nikdy nejsme a nemůže být spokojeni. Jde o neustálý vývojový proces, při kterém pracujeme s absolutními čísly. Nás ale musí zajímat relativní čísla ve srovnání s ostatními. Uvidíme, jestli to bude dostatečné."

Hodnocení nového monopostu zakončil hlavní inženýr Paul Monaghan:

"Moje naděje u RB12? Myslím, že se musíme hlavně ujistit, že jedeme do Austrálie v nejlepší formě, v jaké můžeme být, dobře připraveni. A pak z vozu při každém závodě dostat to nejlepší a získat tak pozici, ze které můžeme bojovat o podium, nebo pohotově využít situace, která kolem nás nastane."

Fotogalerie

 


 

Představení týmu Kawasaki 2016

Do zahájení sezóny 2016 WSBK zbývá už jen několik dní! Sledujte live stream představení nových závodních dresů našeho partnerského týmu Kawasaki - dnes ve 20:00 na https://youtu.be/JRzD1hUqs10!

Podpořte je a držte jim v nadcházející závodní sezóně palce!

Kawasaki Racing

 


 

WRC Monte Carlo

WRC Monte Carlo

WRC sezóna začala tento víkend legendárním a náročným závodem Rally Monte Carlo. Držíme palce našim partnerským týmům: Abu Dhabi Total WRT s posádkami Kris Meeke/Paul Nagle, Stephane Lefebvre/Gabin Moreau, Peugeot Rally Academy José Suarez/Candido Carrera (Peugeot 208 T16, WRC 2) a Jordan Berfa/Damien Augustin (Peugeot 208 R2 , WRC 3).

Přejeme jim úspěšné zahájení i celou nadcházející sezónu!

 


 

Dakar 2016

Blahopřejeme Stephane Peterhanselovi k jeho šestému vítězství na DAKARu v kategorii automobilů. Rádi bychom pogratulovali všem ostatním posádkám a týmům ke skvělé rallye, které jsme byli svědky. Peugeot a Total jsou partnery ve vítězství.

* Obsah tohoto příspěvku může být předmětem odvolání.

Dakar 2016

 

X

Tyto stránky používají soubory cookie.

Pokračováním prohlížení těchto stránek souhlasíte s používáním souborů cookies, které nám umožňují poskytnout vám optimální službu a individualizovaný obsah.

Více informací.