NOVÝ PEUGEOT 3008 DKR JE PŘIPRAVEN POKOŘIT DAKAR 2017

Povzbuzen úspěchy vozu PEUGEOT 2008 DKR v zimě na Dakaru a v létě v Silk Way Rally se letos tým Peugeot Total a Red Bull chystá prosadit s novým PEUGEOT 3008 DKR. Jedná se o úplně nového nástupce slavného závodního stroje, s nímž Stéphane Peterhansel oslavil své 12. vítězství v rally Dakar a Cyril Despres si v červenci dojel pro své první vítězství na Silk Way Rally na čtyřech kolech.

PEUGEOT 3008 DKR

Technická výzva a designérův sen

Od triumfálního zakončení Dakaru má za sebou tým Peugeot Sport  osm měsíců intenzivní práce, během nichž ve spolupráci s Design centrem Peugeot vytvořil úplně nový výkonný závodní vůz odvozený od právě uváděného sériového SUV Peugeot 3008. Závodní speciál PEUGEOT 3008 DKR bude veřejnosti představen v rámci letošního pařížského autosalonu.

Stejně jako jeho úspěšný předchůdce, zůstává také nový PEUGEOT 3008 DKR věrný pohonu předních kol. Ostatně první vítězství vozu s pohonem dvou kol na Dakaru po 15 letech dokázalo, že vozy nepotřebují nutně pohon všech kol, aby pokořily tu nejnáročnější trať na světě.

PEUGEOT 3008 DKR

Bruno Famin, ředitel Peugeot Sport a manažer týmu Peugeot Total, dodává: „U nového vozu 3008 DKR jsme se pokusili zlepšit vše, co nám doposud působilo starosti, a dál jsme zlepšovali potenciál našeho konceptu. A v rámci pravidel závodu přicházejí také nová omezení, s kterými se musíme vypořádat.“

Sébastien Criquet je designér exteriéru sériového vozu 3008 a závodního vozu Peugeot 3008 DKR. Rozměry a technické vlastnosti závodního vozu diktují platné předpisy, ale řada unikátních stylových prvků zcela jasně odhaluje původní zdroj inspirace. 

„Když jsme vyvíjeli nové sériové SUV Peugeot 3008, snili jsme o tom, že budeme pokračovat a vytvoříme jeho extrémnější verzi,“ říká Sébastien Criquet a dodává: „Byli jsme tedy nadšení, že můžeme vymyslet „no limit“ interpretaci SUV 3008, něco velmi živelného.”

PEUGEOT 3008 DKR

Nový PEUGEOT 3008 DKR zlepšuje svého proslulého předchůdce ve čtyřech hlavních oblastech

Spolehlivost. Již předchozí vůz dokázal, že je dostatečně odolný, aby v nejtěžším terénním závodě na světě obstál na výbornou a zvítězil (v devíti z celkových třinácti zkoušek), nicméně na každém soutěžním stroji je z pohledu spolehlivosti vždy prostor pro zlepšení. Inženýři Peugeot Sport prošli každý aspekt vozu do těch nejmenších detailů za účelem dalšího vyladění celku. Zaměřili se jednak na mechanickou pevnost, ale také na složité elektronické procesy, jako je řízení motoru. 
Dakar je nejtěžší závod na světě, 10 000 kilometrů při vysokých rychlostech a ve vysokých nadmořských výškách z něj činí nekonečný test spolehlivosti každého stroje a každé jednotlivé součástky.

Ovladatelnost. Od roku 2015 až do současnosti byla v této oblasti provedena řada opatření. Velká pozornost byla věnována zejména motoru 3.0 V6-Twin-turbodiesel, který bylo na další ročník Dakaru nutné přizpůsobit novým předpisům FIA, jež pro dieselové motory s pohonem jediné nápravy nařizují zmenšení omezovače množství nasátého vzduchu z 39 na 38 mm, což má za následek ztrátu ve výkonu o přibližně 20 koní. Inženýři se snažili co možná nejlépe tento handicap vykompenzovat, ale hlavně zlepšit používání motoru v nízkých otáčkách, aby byl lépe ovladatelný a potenciálně dokonce rychlejší. 

Odpružení. Na Dakaru se jedná o jeden z klíčových prvků úspěchu. Určuje, jak rychle se auto může pohybovat v těžkém a neustále se měnícím terénu, který je pro Dakar charakteristickým znakem -  od slanisek, přes písečné duny až po štěrkové cesty. Již u vozu 2008 DKR bylo odpružení pro řidiče jedním nejpůsobivějších aspektů, u nového 3008 DKR dochází k dalšímu vyladění geometrie a klapek. 15denní závod Silk Way Rally byl testovací zátěžovou zkouškou v podmínkách, které jsou Dakaru velmi podobné, a tedy i cennou příležitostí všechna nová vylepšení ověřit v přímo terénu.  

Klimatizace. Je to výbava, kterou dnes u silničních vozidel všichni považujeme za samozřejmou.  Klimatizace představená v Asii letos v létě na DKR PEUGEOT 2008 je u posledního modelu z dílny Peugeot Sport ještě účinnější. Vliv klimatizace na výkon posádky, která denně tráví až 12 hodin v kabině, kde teplota může přesáhnout i 60 stupňů Celsia, nelze podceňovat. I když řidiči mají samozřejmě vynikající fyzickou kondici, klimatizace by jim mohla pomoci k ještě lepším výkonům a umožnit jim vytěžit z vozu maximum.

PEUGEOT 3008 DKR

Team Peugeot Total je připraven postavit se novým výzvám čelem

Peugeot Sport bude nyní usilovat o šesté vítězství v Dakaru v jeho slavné sportovní historii. Letošním triumfem navázal na čtyři vítězství na africkém Dakaru v letech 1987 a 1990. Tým PEUGEOT má mezi sebou celkem 18 vítězů Dakaru  a nejmodernější technologie v podobě nového vozu PEUGEOT 3008 DKR, ani tak ale splnění tohoto cíle vzhledem k nové trase letošního ročníku, která vede přes Argentinu, Bolívii a Paraguay, a silnou konkurenci nebude vůbec snadné.  

Před týmem Peugeot Total stojí stejně jako v roce 2015 velká generálka na Rallye Maroko (3.–7. října), kde nový Peugeot 3008 DKR v závodních podmínkách vyzkouší posádka Carlos Sainz / Lucas Cruz. Doprovodí je i Cyril Despres / David Castera s vozem Peugeot 2008 DKR.

Spojení silných značek Peugeot, Red Bull, Total, Sparco, BF Goodrich a nejúspěšnější řidiči Dakaru na světě - Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz, Sébastien Loeb a Cyril Despres  - jsou připraveni. Podívejte se na první videa nového vozu v akci! Již brzy…

 

X

Tyto stránky používají soubory cookie.

Pokračováním prohlížení těchto stránek souhlasíte s používáním souborů cookies, které nám umožňují poskytnout vám optimální službu a individualizovaný obsah.

Více informací.